Thursday, December 16, 2010

Tahun Baru, azampun baru...

         Assalamuallaikumwarahmatullah........ Tahun baru, azampun baru. Tahun 2010 akan melabuhkan tirainya dan akan menjelang pula tahun 2011. Semua org akan menanamkan azam yang berkobar-kobar utk dipenuhi kerana tidak dapat dipenuhi pada tahun ini.
Namun....
         Ramai yang lupa. sebenarnya kita sebagai muslim telahpun menyambut tahun baru Hijrah baru-baru ini, tetapi kenapa perlu tunggu hingga 31 Disember 2010 barulah kita ingin membuka buku baru. Sepatutnya buku baru sudah dibuka dan kita terus melangkah menjalani hari-hari mendatang dengan penuh rasa kesyukuran dan mengingati Allah sepanjang masa.
         Saya tertarik dengan ceramah agama semalam dalam TV1, seorg ustazah ada menyebut, umat Islam sekarang ini tidak mengenali Musuh Islam itu sendiri. Musuh Islam sekarang membuat pelbagai perkara dari segi hiburan, pakaian, cara hidup, makanan malahan ubat-ubatan dalam usaha mereka merosakkan akidah umat Islam. Kita marahkan USA kerana belagak sebagai polis dunia dan menzalimi saudara kita di Iraq, Afganistan, Palestin (Bersekongkol dgn Yahudi laknatullah) dan di seluruh dunia, tetapi dalam masa yang sama kita mengagung-agungkan artis barat, movie barat, cara berpakaian ala barat, makanan ala barat, minuman ala barat dan kehidupan ala barat.
         Bagaimana kita nak melawan musuh kita sedangkan kita mengikut semua program yg direncanakan mereka. Sebagai contoh yang amat jelas program realiti nyanyian, bukan sahaja peserta yang terlibat menangis apabila terkeluar, malahan peminat-peminat serta ibu bapa serta ahli keluarga turut menangis tanpa tahu apa tujuannya. Bila ditanya kenapa menangis...jawapan yg paling senang, tentulah sedih sangat tengok dia terkeluar....
         Tapi sedarkah kita berapa ramai yang menangis apabila sujud ke hadratNya. Apabila melakukan ibadah sembahyang menyembah Allah, berapa kerat daripada kita yang menangis, takut-takut amalan kita tidak diterima kerana kealpaan kita, kerana nafsu kita, kerana dosa-dosa yang telah kita perbuat....
         Saudara-saudariku yang dikasihi, jadikanlah tahun baru hijrah ini sebagai hari kita membersihkan diri kita daripada segala kemungkaran yang kita tidak sedar, kerana kita sentiasa dibisikkan oleh Syaitan dan Iblis yg mana mereka akan sentiasa menggoda kita ke arah kemaksiatan. Mereka sentiasa menghembuskan dalam hati kita bahawa kita tidak pernah berdosa, walaupun terang-terangan kita mengabaikan solat, mengumpat dan mengata, tidak berpuasa, makan rasuah dsgnya.
         Sekian utk kali ini, kita jumpa lagi insyaallah....

1 comment:

  1. saya Sukiman seorang TKI DI MALAYSIA
    pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos
    sempat saya putus asa apalagi dengan keadaan susah
    gaji istri saya itupun buat makan sehari2. sedangkan hutang banyak
    kebetulan istri saya buka-buka internet Dan mendapatkan
    nomor MBAH KASSENG (0853-4288-2547) katanya bisa bantu orang melunasi hutang
    melalui jalan TOGEL dan dengan keadaan susah, terpaksa saya
    hubungi dan minta angka bocoran TOTO DAN MAGNUM
    angka yang di berikan waktu itu 4D
    ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 269.jt Oleh Karna itu saya posting no HP MBAH KASSENG ini supaya saudarah-saudara ku di indonesia maupun di luar negri yang sangat kesulitan masalah ekonomi (kesusahan) jangan anda putus asa. Karna jalan masih panjang yang penting anda tdk malu atau takut menghubungi MBAH KASSENG. Semua akan berubah Karna kesuksesan ada pada diri kita sendiri. Yakin dan percaya bahwa itu semua akan tercapai berkat bantuan dari mbah AMIN.
    MBAH KASSENG
    NO: 0853-4288-2547 / +6285-342-882-547

    ReplyDelete